A Soproni Sör

A Soproni Sör

A magyar sörpiac nagyságát a 70 liter körüli átlagfogyasztás jellemzi évek óta.

Ezen a piacon a Soproni Ászok a világos sörök szegmensének egyik meghatározó márkája. A sörpiac mintegy 50%-át fedi le ez a kategória, a márka erős versenyben van verseny- társaival.

EREDMÉNYEK

A privatizáció után, 1991 óta a Soproni Ászok már több alkalommal nyerte el az Európai Unió Monde Selection Minőségvizsgáló Intézetének aranyérmét, folytatva a ’80-as évek sikereit. Mindezek mellett a Soproni Ászok 2000-ben megszerezte az International High Quality Trophy Nemzetközi Minőségi Különdíjat is, ami egyedülálló mind a Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. történetében, mind a magyar élelmiszeripar életében. Ezt a díjat csak azon termékek nyerhetik el, melyek képesek egymást követő három évben a legmagasabb minőség elérésére.

A Soproni Ászok 1998-ban bevezetett kommunikációja, melynek figurái a 4-Ászok voltak, olyannyira sikeressé vált a fogyasztók körében, hogy a márka értékesítése az előző évhez képest 24%-kal emelkedett.

TÖRTÉNET

A Soproni Sörgyár 1895 márciusában alakult meg Első Soproni Serfőzde és Malátagyár Részvénytársaság néven. A cég alapítói brünni részvényesek és soproni nagykereskedők voltak. A termelés 1895. december 6-án indult meg, miután a termelők megkapták a használatbavételi engedélyt. Az első esztendőt nehéz, küzdelmes, olykor válságos évek követték. Húsz évig harcolt a cég a fennmaradásért, a piacért. A Soproni Sörgyár 1917. november végétől a kereskedelmi társaságok jegyzékében mint Nyugat-Magyarországi Serfőzde és Malátagyár soproni gyártelepe található.

A részvénytársaság központja Budapest lett. 1949 májusától a vállalat a Soproni Sörgyár Nemzeti Vállalat nevet kapta, s tervutasításos rendszerben kellett működnie. 1959. január 1-jét követően a magyarországi söripar szerkezetében lényeges változások történtek. Az addigi négy „önálló” vállalatból Magyar Országos Söripari Vállalat néven országos vállalatot hívtak életre.

Az új szervezetben a vállalatok jogi önállósága megszűnt és a továbbiakban mint önelszámoló gyáregységek működtek az országos vállalat irányításával 1970. december 31-ig. 1971. január 1. és 1981. december 31. között működött a Söripari Vállalatok Trösztje, melyben a cég már viszonylagos önállóságot kapott. Kisebb fejlesztésekre a hetvenes években így is sor került, a kapacitást 450 ezer hektoliterre növelték.

A hagyományos Soproni Ászok és Kinizsi sörök mellett eb- ben az évtizedben jelenik meg a piacon 1970-től a Lővér barna sör és 1977-től a Sopron 700 éves jubileumi sör. Az újra teljesen önálló Soproni Sörgyár 1982. január 1-jén jött létre. Jelentős fejlesztésekkel 1987 és 1991 között a termelőkapacitás 900 ezer hektoliterre nőtt. 1988-ban licencszerződést kötöttek az Österreichische Brau AG-val, 1992. január 1-je után vált lehetővé, hogy a Soproni Sörgyár részvénytársasággá alakuljon, a többségi tulajdonos a BBAG lett. 1994 májusától a társaság elsőbbségi részvényeit sikeresen bevezették a Budapesti Értéktőzsdén. 1997-ben a Soproni Sörgyár egyesült a martfűi Első Magyar Szövetkezeti Sörgyár Rt.-vel.1998.január 1-jén a Soproni Sörgyár Rt. a konszernhez tartozás jegyé- ben nevét Brau Union Hungária Sörgyárak Részvény- társaságra változtatta.

2003-ban a Heineken N.V. felvásárolta a BBAG csoportot, az osztrák konszern gyárai, így a soproni gyár is a Heineken N.V. leányvállalatává vált. A két csoport integrációjával a közép-európai térség piacvezető sör- ipari csoportjává vált, mely 9 országban 27 sörgyárral rendelkezik, és ezen országok közül 7-ben piacvezető. 2004 a Brau Union Hungária Sörgyárak Rt.és az Amstel Sörgyár Rt. integrációjának éve. A közös vállalat Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. néven, soproni központtal működik tovább.

A TERMÉK

A Soproni Ászok márka elválaszthatatlan Sopron városától, ahol a sörfőzés tradíciói évszázadosak. A „jó- pofa” Soproni Ászok a gyár legrégebbi saját fejlesztésű márkája. Az Első Soproni Serfőzde és Malátagyár Rt. idején már főzték, igaz, akkor egyszerűen csak Ászok volt a neve. Mai nevét 1946 óta viseli a termék, amelyet 1986 óta pasztőrözött formában élvezhetünk. Soproni Ászok, ez a friss és szomjoltó sör a csúcs minőséget képviseli a világos sörök között. A vidámságot, oldott hangulatot, tréfát kedvelők körében különösen népszerű.

Tükrösen csillogó, aranysárga színe diszkrét komlóillattal és kellemesen kesernyés ízzel párosul. A Soproni Ászokot a fogyasztók a csapolt változat mellett ötféle kiszerelésben találhatják meg a boltok polcain. A terméket a 0,33 l-es és 0,5 l-es doboz mellett 1998 óta a szegmensben hagyományos NRW GRB palackba (0,5 l) csomagolják. Ma már természetesen a korszerű gyűjtőcsomagolásos formában is vásárolható.

LEGÚJABB FEJLESZTÉSEK

Az utóbbi időkben jelentős modernizáción esett át a soproni gyár, 1999-ben új 360 KEG/óra kapacitású hordófejtőt állítottak termelésbe, és a doboztöltés Martfűről Sopronba települt. 1999 óta korszerűsített és a gyártástól elválasztott logisztikai rendszer üzemel a gyárban, ahol világszínvonalú függőpálya-rend- szer köti össze a fejtőüzemet a raktárral. 2000-ben is tovább folytak a fejlesztések, melynek köszönhetően sor került a főzőház automatizálására, a hűtőberendezések megújítására és az erjesztő tér további bővítésére, illetve bővültek a raktározási lehetőségek is.

A beruházások eredményeképpen 2001-ben a soproni gyár éves termelési kapacitása elérte az 1,2 milliót, 7000 négyzetméteres készáruraktára 14 millió palack tárolására alkalmas. 2002-ben folytatódtak a beruházások: elkezdődött a korszerű raktárépületek és a logisztikai útvonalak kiépítése, május elején egy új világszínvonalú doboz- töltősort adtak át. Május közepén új látogatócentrumot avattak, mely a sörgyári turizmus színvonalas megvalósítását eredményezi.

PROMÓCIÓ

A Soproni Ászok márka széles publicitású kommunikációja a sörreklámozás korlátozásának újraszabályo- zásakor, 1998-ban vette kezdetét. A Soproni Ászok kommunikációja a magyar emberek „vicc-csináló” hajlamából indult ki, és a közös sörözéseket jellemző általános tréfacsinálásra, csipkelődésre, ugratásra, a világ dolgaira történő azonnali reagálásra. A kommunikáció középpontjában négy öltönybe és kalapba öltözött figura, a „4-Ász” állt, akik díszlet jellegű háttérben, kocsmai humor elemeket alkalmazva mondtak szóvicceket.

A humort mint fő kommunikációs elemet a Soproni Ászok elsőként alkalmazta a magyarországi sörpiacon, amely a fogyasztók körében nagy népszerűséget eredményezett. A kommunikáció formailag 2002 januárjától változott, és az- óta a behelyettesítésen alapuló kreatív dramaturgiát használja. Ennek lényege az a világnézet, hogy minden kedvenc sörünk körül forog, ezért a Sopronit mindig játékosan, parodisztikusan behelyettesítjük, kicseréljük valami már meglévő, ismert dolog helyére – legyen az mozifilm, tévéműsor, sportesemény, könyvcím vagy egy ismert sláger.

A „jópofaság” lényege a frissesség és naprakészség, ezért nem szabad időt hagyni, hogy a célcsoport rá- unjon a legújabb poénokra, mindig és mindenhol új ötletekkel kell megjelenni, aminek legjobb módja egy széles és folyamatosan megújuló médiamix, melyet három alapvető médium – a tévéreklám, a sajtóhirdetés és az óriásplakát – határoz meg. Az elmúlt három évben több mint tíz Soproni Ászok-reklámfilmet láthatott a közönség, melyek közül a legnagyobb sikert a tavalyi év őszén bemutatott Sörtorna című fitnesz-paródia aratta.

A Sör Robi által bemondott „Ne nézzél! Sörözzél!” felkiáltás néhány nap alatt önálló jelentéssel bíró, országosan ismert jelszóvá lett. A Soproni Ászok promóciós aktivitásainak tervezésekor is a minőség, a magyarság hangsúlyozása és a márka alapvető kommunikációs stratégiájának erősítése volt a fő cél. Ennek szellemében került piacra a hazánkban máig is egyedülálló „beszélő” dobozos sör és a dörzscím- kés üveges változat, mely egyediségének köszönhetően a fogyasztók körében nagy sikert aratott.

A promóciókhoz kapcsolódó reklámanyagok tervezésekor is fontos volt a kreatív koncepció további erősítése, így születtek meg a – print- és posanyagokkal, illetve rádióspottal is megtámogatott – Három férfi és egy sör, Felügyelő, Bont és Kísérlet sörrel és húszassal című promóciós reklámfilmek. A márka számos rendezvényen feltűnik kiemelt támogatóként. A Soproni Ászok támogatásával lát- hatja a közönség a számtalan zenei programot felvonultató és az utóbbi évek- ben az ország legnagyobb tömegsport rendezvényévé lett Sport Sziget Fesztivált, valamint a nyugat- magyarországi régió legnagyobb zenei megmozdulásaként ismert, számos világsztárt felvonultató soproni Volt Fesztivált.

MÁRKAÉRTÉK

A jópofa sör, vagyis a Soproni Ászok egyik alappillére a humor, mely mindenfajta kommunikációban megjelenik. A humor a közös sörözések, társasági együtt- létek kifejező eszköze. A humor mellett egy másik fontos pont Magyarország. Minden márkatevékenység úgy épül fel, hogy figyelembe veszi a magyarországi nemzeti hagyományokat


Partnerünk

Reklám

Reklám

Keresés az oldalon

Programok

YouTube

Kapcsolat

9400 Sopron, Remetelak u. 12/a
Telefon: 06 20 457 00 77
Web: tigaman.hu
e-mail: tigaman@tigaman.hu

to top